Інтернет-банкінг днями зазнає революційних змін

Posted by

14 вересня, тобто вже за тиждень, банківські онлайн-послуги зазнають суттєвих змін.

Що має змінитися?

З 14 вересня всі польські банки мають привести  свою систему обслуговування клієнта у відповідність до Директиви ЄС PSD2. (2nd Payment Services Directive), повна назва – DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego.

ЗМІ стверджують, що процедури для клієнта стануть складнішими, але одночасно він отримає більше захисту.

Аби виконати вимоги Директиви, деякі банки рівно 14-го вересня запровадять додаткові етапи перевірки до тих, що є зараз, а деякі банки в цей день планують запустити повністю нову систему інтернет-банкінгу.

Тож, ті, кому потрібно буде здійснити терміновий платіж після 14-го вересня, мають хороші шанси добряче понервуватися.

Втім, суть змін, які запроваджує Директива PSD2 полягає не у збільшенні контролю та безпеки клієнтів (це є побічним ефектом). Основною зміною є так звана “банківська відкритість”, коли клієнт банку може дозволити доступ до даних свого рахунку третім особам (TPP – Third Party Providers), яким банк має забезпечити цей доступ.
Робиться це для того, аби клієнт, який має рахунки в кількох банках (а таке трапляється дуже часто) міг скористатися програмними продуктами, які дозволяють керувати всіма рахунками одночасно (що є, зрештою, логічно та розумно).

Що клієнти банків від цього виграють? У чому втратять?

Гроші на рахунках стають більш захищеними.  Разом з тим, аби залогінитися до свого рахунку,  потрібно буде докласти більше зусиль (аутентифікація стає більш складною) – Директива зобов’язує банки ідентифікувати тих, хто здійснює платіж.

Як має відбуватися перевірка особи платника?

Наприклад, код підтвердження (пароль) вже не буде статичним, а буде змінюватися й такий код при кожному платежі мають надсилати, наприклад, на номер телефону, який клієнт повідомив банку.

Ви можете сказати: “Тю, так мій банк й так надсилає мені такі смс!”.
Дійсно, є банки, які намагаються дотримуватися найкращих практик. Але тепер це буде стандартом для всіх.

Більше того, тепер до надісланого коду смс-кою додається ще перевірка біометричних даних (відбиток пальцю або розпізнавання обличчя).
Деякі банки для посилення безпеки клієнтів скорочують тривалість активної сесії до 5 хвилин (зараз її стандартна тривалість 10 хвилин).

При оплаті PayPass-карткою (karta zbliżeniowa), після 5 транзакцій за добу або після перевищення  визначеного ліміту суми платежів, потрібно буде вказувати PIN при кожній оплаті. Тож, тим, хто свій PIN довно успішно забув, варто його запам’ятати, тримати при собі або ж завчасно змінити на зручніший.

При тому технічні засоби прийому оплати (паркомати, білетомати, кава-машини тощо) змінюватися не будуть. А це означає, що в них просто немає можливості ввести PIN, як би банк цього не хотів. Таким чином, всі ці оплати ніяк не обмежуватимуться.

=======

Аби оперативно отримувати повідомлення про нові публікації нашого сайту підписуйтеся на оновлення або читайте нас в Телеграм

Вам сподобалася ця стаття? Клікніть, будь ласка, на блок реклами нижче. Це єдине джерело, яке дозволяє нам покривати витрати на підтримку сайту.

Advertisements

Залишити відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s